CASE – CED. De waardespecialist
Mendix apps CED ontwikkelt en ondersteunt door Aquila
//innovatie //procesoptimalisatie //klanttevredenheid
“Wat van waarde is, moet van waarde blijven.” Dat is waar CED zich iedere dag weer voor inzet. Met 1.500 medewerkers, verspreid over 14 landen in Europa. De ‘waardespecialist’ biedt hiervoor een geïntegreerd aanbod. Van noodhulpverlening en schademanagement tot hersteldiensten en dat met behulp van innovatieve technologie. Een full-service dienstverlener op het gebied van waarde-management.
Sneller, beter, efficiënter
Om deze belofte waar te kunnen maken en te ondersteunen heeft CED verschillende applicaties ontwikkelt met behulp van het Mendix platform. Innovatieve oplossingen waarmee de processen nog verder verbetert kunnen worden. In termen van doorlooptijden, kwaliteit en prijs. Dit resulteert in innovatieve diensten waar de klanten van CED succes mee boeken: hogere klanttevredenheid en betere schadelastbeheersing.
CED neemt graag het initiatief als het gaat om kwaliteitsverbetering. Dit is terug te zien in de door CED ontwikkelde systemen, zoals CED Connect voor het geautomatiseerd afhandelen van schades, het systeem VITA voor letselschadebehandeling, de app voor Schademanager Thuis of het platform van CED Repair, waarbij per opdracht de beste hersteller geselecteerd wordt op basis van expertise, bekwaamheid en tarief. Innovatieve proposities van CED waarmee verzekeraars, vastgoedondernemingen, woningbouwcorporaties, leasemaatschappijen, zorgverleners, grote corporaties en overheden kunnen laten zien wat ze waard zijn. “Daarmee levert CED echt kwaliteit.”
‘CED loopt voorop in het ontwikkelen van tools die onze dienstverlening en die van onze klanten sneller, beter en efficiënter maken. Bijvoorbeeld CED Connect, het meest geavanceerde en meest gebruikte digitale schadeplatform van Nederland.’
Aanpak? Heldere afspraken, Agile werkwijze
Het belang van de geavanceerde technologie die CED inzet, neemt almaar toe. Door meer te automatiseren worden doorlooptijden korter, processen efficiënter en neemt de foutgevoeligheid af. De oplossingen zorgen voor transparantie, foutreductie, heldere managementinformatie en vooral een enorme voorsprong in efficiëntie. Verzekerden merken dat ook: zij voelen zich sneller en beter geholpen. Bijvoorbeeld bij het melden en afhandelen van claims of bij assistentie bij pechhulp onderweg. En dat is waar het allemaal om draait. Je kunt heel lang praten over kwaliteit, maar uiteindelijk telt het resultaat: hogere klanttevredenheidscijfers en lagere schadelast. Dat is wat CED doorlopend wil blijven verbeteren en waar Aquila graag een bijdrage aan levert.
Samenwerking
Aquila was vanaf de start in 2015 met meerdere mensen betrokken bij de ontwikkeling van deze applicaties. Met de ruim 25 jaar aan ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van oplossingen voor de verzekeringsmarkt heeft Aquila een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de applicaties zoals deze nu door CED worden gebruikt. Maar de samenwerking is na de oplevering van de applicaties niet beëindigd. Tot op de dag van vandaag ontwikkelen wij samen met CED verder aan de applicaties. Uitbreidingen met functionaliteit op basis van specifieke wensen van CED-klanten maar ook het ontwikkelen van functionaliteit als gevolg van de continue procesoptimalisatie die CED doorvoert. Naast de development activiteiten wordt support geboden voor wat betreft vragen vanuit de CED organisatie. Hiermee is Aquila voor CED een belangrijke partner die continu werkt aan de vooruitstrevende IT-systemen.
Cees Hoekstra
Managing Director
Overige cases
Nr. 1 digitale verzekeraar
Interamerican wil de nr. 1 digitale verzekeraar van Griekenland worden. Binnen 1 jaar want de concurrentie is moordend. Aquila ontwikkelt een IT-platform dat slim inspeelt op de bestaande infrastructuur met legacy-systemen, processen versnelt, claims afhandelt, het beheer en papiergebruik minimaliseert. Dat leidt tot meer tevreden klanten en tussenpersonen, en dat is precies de bedoeling.
Verzekerd van een toekomstbestendig polisbeheer
Door de jaren heen heeft een Achmea veel verschillende pensioen- en levensverzekeringen gelanceerd. Naast grote portefeuilles zijn er ook restportefeuilles van tijdelijke, minder succesvolle of niet meer verkochte verzekeringen waarvan de verplichtingen nog jaren doorlopen. De restportefeuilles verschillen in samenstelling en worden geadministreerd in dure legacy-systemen. Aquila ontwikkelt in 7 maanden een schaalbare, compliant en efficiënte oplossing.
Winnen met zonne-energie
Bij energieleverancier Vrijopnaam wekken klanten zelf hun energie op met zonnepanelen uit Nederlandse zonneparken. Klanten kopen via de website zonnepanelen, besparen zo energie en zien op de app hoeveel energie zij opwekken. Dankzij de samenwerking met Aquila verloopt dit proces geheel digitaal. Efficiënt voor Vrijopnaam. Inzichtelijk en prettig voor hun klanten.
Interesse?